4 February 2013

sedang di uji

ASSALAMUALAIKUM PEOPLE

sambil buat rivision sikit untuk threshing (sebab megabaid otak aku hampir penuh dengan macam macam bende..nanty aku format balek otak ni)..malam malam ni, saje je layan lagu jiwang (welll..xde laa korea 24 hours)...tengah layan layan lagu sambil memekak terlolong dan roomate hanya mampu menadah telinga mendengar aku menyumbangkan lagu (maaf ye...menyut)...tetiba sampai pada satu entry ni (lagu caroline : melawan arus)...tetiba otak aku teringat memori bersama dato' R (welll guwa sekarang memegang status janda bujang hokey u olllsss)...macam sedih + rindu + menyampah....haisyhhh perasaan ni...ramai marah aku, kenapa putuskan hubungan yang dah hampir 6 tahun tuh (kenal dari disember2006)...habis tuh dah tak ada jodoh..benda benda ni bukan aku yang kawal...jujur, aku dengan dia jarang berjumpa..bila cuti baru sempat jumpa...sepanjang perkenalan kitorang, aku jarang tangkap gambar..eh tak pernah langsung berniat nak tangkap gambar dengan beliau (ayat berlagak) cuma baru2 tu je kitorang ada tangkap gambar dua tiga keping atas permintaan dia...ikutkan hati malas..sebab aku taw berdosa (kononlah kann..kau kapel sedap sedap tak pikir tu dosa pulak)....lupakan peristiwa dulu nisa...memang lah pahit memang lah payah nak lupakan someone yang kita sayang tuh.. tapi nak taknak aku kena kuat untuk tempuhi benda tu...kalau lah kenangan tu boleh copy cut and paste..dah lama aku copy dan paste kan jauh jauh...
sekarang ni Allah sedang uji aku ke atau syaitan sedang hasut aku ni (sambil buat muka stress gila babeng)..
walau apa pun yang berlaku...walau pahit macam mana dugaan yang Allah kasi, u must be strong nisa and happy...nilah kehidupan...aku percaya pada satu ayat ni setiap sesuatu yang pergi, Allah janji akan gantikan yang lebih baik..


p/s : tak sabar nak balek umah..nak jumpa mereka...miss both of them like crazy =(
mama dan nadhirah

nisa a.k.a aunty dan nana (my baby)



No comments: