24 February 2013

M.E.R.U.N.G.U.T


ASSALAMUALAIKUM PEOPLE


aku hanya mampu lafaz 'ALHAMDULILLAH' untuk hari ni..kerana semuanya berjalan lancar...aturan hidup yang ditetapkan oleh Allah S.W.T sangat sempurna dan hebat walaupun kadang kadang aku sentiasa merungut.. hari ni baru ada masa terluang menghadap blog kesayangan dan pastinya banyak benda aku nak bebel...nak cerita dekat kawan..alaa nanti mereka kaitkan dengan encik Mashmelo..malas betul nak layan..tapi kadang kadang layan kan aje perangai mereka sambil buat muka gatal...ha biar mereka percaya..
ok stop talking about that..now focus to my story..ceewahhh... kemain skipping aku kan..
macam yang telah aku katakan bahawa minggu ni sangat busy..tak cukup kaki tangan dan tenaga..sangat sangat penat..percaya tak, aku menangis..serius tak tipu...tapi tak delah menangis depan kawan (jatuh saham..nanti tak gentle pulak..hahah)....



*antara homework yang sudah di beresin dong*

minggu lepas, selesai sudah present bahasa inggeris..nak taw tak, aku menggigil hebat giler dan sebelum turn aku present, aku telefon mama, minta restu dan doa..
aku : mama...kakak takut =(
mama : nape?
aku : kejap lagi kakak kena present B.I....
mama : kakak jgn lupa baca ya Aziz, Ya Jabbar, Ya mutakabbir sebanyak 3 kali
aku : apa benda pulak tu??
mama: biar lecterer suka dengan apa yang kita sampaikan dan jangan lupa selawat
aku : yela...thank you...
(talian terputus)
korang, walau jauh macam mana pown jauhnye korang merantau, walau macam mana sibuk nye korang, walau macam mana dewasanya korang, jangan lupa minta restu ibu bapa..aku pown kadang kadang malas nak telefon family sebab nampak macam mengada ngada sangat TAPI korang kena ingat, korang takkan berjaya kalau tidak mendapat restu orang tua dan nampaknya seperti teacher berpuas hati..i hope so...selain present, banyak jugak esaimen dan tugasan tugasan lain telah aku siapkan, WALAUPUN buat last minit...dan testmatematik hari tu...aku berpuas hati dengan hasil usaha yang tak seberapa..at least aku dapat jawab tanpa meniru ! (muka bangga gilerrr)





antara calon calon yang sempat aku snap..



ha korang nak taw tak..bukan nak kutuk negeri orang taw..tapi in fact ! berlaku depan mata kowttt..i ollss as a ladies sangat ‘eeuuuwww’geli geleman nyahh.. (versi gedik menyampah puihpuih)
nak taw tak, apa yang berlaku..macam ni cito ea, once upon a night time, (ecehhh...melayu laa senang kan...) ok2 macam ni...23/2/2013 malam, aku dan roomate berjalan2 ke kafe untuk mengisi perut yang dah mula bergangnam style, banyak kafe yang tak buka, dan hanya gerai kedua dan pertama sahaja yang buka..jadi roomate aku ni nak beli mee goreng, aku pown dok usha baik punya lauk2 yang di hidang indah (kononlah kan) dan TIBATIBA, aku terjumpa tahi lalat dekat ayam...aku bisik bisik dekat roomate..dan roomat yang penyayang ni, dia pergiadu dekat owner kedai tu...so the makcik tu, ambil seketul penyepit dan juga mangkuk, kemudian dia angkat ayam tersebut (waktu ni ramai orang tak perasan..aku je yang suka perhatikan gerak geri tingkah laku orang) so...nak taw tak apa yang jadi ?? the makcik tu bawak ayam tersebut ke sinki dan basuh semula, kemudian simpan ke dalam freezer..aku SHOCKED !!! oh mangaiii..gila babeng pengotor siakkkk... *hati jahat mula berbicara*
kalau korang, korang nak ke??? Bukan tak bersyukur..tapi at least jagalah kebersihan..kalau nak buat benda terkutuk tu pown beragak lahh... eee..kembang setaman tekak aku...terus kenyang..baik masak meggi...
kemudian malamnye aku dapat mesej dari mama..mama cakap dia dapat handfon baru sempena ualang tahun perkahwinan..
“ohh mama..jom tukar fon dengan kakak..tak suka la pakai samsung Note 2..besar gedabak susah nak simpan” (anak tak reti bersyukur)



ni omak abah den ketika zaman mudo beliau..sekarang mereka dah jadi old kapel..
semoga kekal ke Jannah sana..insyaAllah

ok cukup untuk hari ni...line Kamsis agak kuanghajo...penat bayar mahal mahal dia macam cap ayam pulakk..erghhh xpasal pasal kena pakai berokben comel ni.....
dan sebelum terlupa TERIMA KASIH korang sebab sudi datang ke blog nisa dan komen komen,..nanti nisa balas ok..sekarang line tidak mengizinkan..take care wasalam




No comments: