8 February 2013

cuti raya cina

ASSALAMUALAIKUM PEOPLE

yeahhh..alhamdulillah berkat kesabaran duduk dalam bas sambil melayan si sengal (nama perlu dirahsiakan) akhirnya SELANGORRRRR i'm backkkkk...thanks kepada sengal kerana nak hantar aku dan kawan kawan yang lain... walaupun si loqman yang drive dulu
den sampai yo kek umah pukul onam lobih (tak tengok jam pownnn)...lepas salam cium mium omak abah den, den rehat rehat la kejap...lopeh tuhhh, baru mata ni nak pojam tibo tibo omak den suruh den powi anta adek den kek sekolah...omangaiiii......montang montang den da ado lesen, amek kesempatan pulak yo..nasib laa omak den..kang den xbuwek, xdapek bau syurga...dan nasib baik, den masih ingat lagi skil nak bawak kereta viva pujaan hati yang telah den jahanamkan tuh..hohoho

muka yang mintak penampa

kelas adek aku yang dahulunya (darjah tiga 2001) adalah kelas aku
banyak kenangan kowtt kelas ni..teringat zaman aku dengan encik A..hehe
pas is pas ok..


antara sudut sudut yang aku saje je nak tangkap...

lopeh belikan breakpes adek aku kat kantin sekolah, den balek ke rumah...wahhh....mengantok tahap cipanzi..den tido dekat ruang tamu (malas nak masuk bilik)..den terjaga balek dalam pukul 9pagi (kalau xsilap laaa) sebab ada beruk mana antar mesej, malas nak layan..sambung balek tido like princess sambil kaki ke atas sofa like a Lady Boss =D
pukul 11 kowtt terjaga semula sebab dengar adek den dah balek dari sekolah...
owhhh..macam nak kena renjatan otak sebab terkejut...'kuang ajo ko adek...'
lepas tu, dengan muka tempe basi, den powi dapo
'maaaa...lapoooo'
'masaklahhh....' mak aku cakap
'gulllpppp'
ini menguji atau mendera ni??? omakkk oii..den mano reti masak..lupa hape??? bukan xreti sebenarnya tapi malas..saje je nak manja manja gedik gituuu... lepas tu, aku panggil adek aku, dan cek semua keje sekolah dya, cek semua yang ada dalam beg dia..macam biasa aku buat lahhh...
nahhhh tu diaaa... buruknya tulisan
'sapa ajo ko tulis macam ni dek??"
'mama' 
'kau ikut tulisan mama wat apa..tulisan mama bukan cantek pownnn..meh sini aku ajo ko nulis'
*setepek kena pelangkong ngan mama*
ganas demo...main kasar 

muka paksaan..

lepas aku suruh adek aku siapkan keje sekolah, aku pown pergi kat dapo amek coklat...brekpes makan coklat woiiii (rosak gigi)....
masuk tengah hari, adek aku yang laki balek dari sekolah menengah..dan nadhirah pergi ke sekolah kebangsaan pulakk...yesss owsem...baru nak rehat rehat layan cerita setia hujung nyawa, adek aku yang dari perak pulak sampaiii..
'kak, jom keluar..aku nak cari baju'
ekau pikir den balek ni untuk jadi driver hape?? ok..di sebabkan guwa baik, guwa bawakkan aje..pergi selayang mall je pownnn..sebab malas nak drive jauh jauh..hahah..ini pown dah jem...apa lagi nak masuk ke KL sana..xkuasa melayan jem petang...
abes shopping shopping, balek umah, den terus melantak dan sambung tido semula..xnak layan bebelan omak den (sebab tido sampai maghrib).....
and malam pulakkk, bapak den nanyo 
'apsal kereta viva bahagian depan kemek'
den buwek muko bengong
'mana ada lahhh...' berani kerana benar
nasib adek den bekap...kalau tak, aku xnak bawak kau jalan lagi nurul oiii

and tengah malam adalah gosip antara adek adek.. (>_<)
i lap youuuu....

sweet moment..







yang tengah tuhh omak den..den sorang yo yang ado lesung pipit yang lain tade sebab tu den paling special sekali..hahahah...thanks mama kakak lebiyuuuu...




No comments: