5 February 2013

Lelaki impian para Gadis Muslimah



di sebabkan hari ni, kelas tiada pada waktu petang sebab hari ni ada maulidur Rasul..tapi aku malas nak pergi..walau telah di buat announcement yang berbaur ugutan dari pihak warden..aku tetap dengan aku (kerasnya hati kau Nisa)..jadi aku macam biasa rajin rajin kan diri dengan melihat blog orang lain..sebenarnya, kita boleh mendapat ilmu yang tanpa kita sedar ia adalah ilmu yang sangat sukar di cari dan di dapati..bak kata pepatah islam 'sampaikanlah ilmu walau sepatah'...ceewahhh ayat aku kemain sekarang ni kan...hoke hokey..aku malas nak bermukadimah panjang panjang dan merepek repek..lets go to the point...sebenarnya aku nak kongsi sikit entry ni dengan korang mengenai 

Jika anda seorang WANITA, carilah lelaki yang mempunyai sifat sifat berikut. jika anda seorang LELAKI, jadilah seorang lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut.



 Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.

 baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.

 mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.
 tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.
 boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.
 mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakap-cakap.
 yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.
 rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.
 Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.
 yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan.


wahhh...ada lagi lelaki sebegitu..?? insyaAllah...percayalah pada ketentuan Allah..sebab setiap umatnya telah diciptakan berpasang pasangan..kalau tak ada pasangan, carilah madu..janji ada pasangan kan (ayat mauttt)..ok wasalam

No comments: