31 October 2011

tips for EXAM..

assalamualaikum W.B.T

kepada mak mak abah abah..adik adik kakak kakak dan jugak abang abang

sekarang ni mesti korang berada dalam dilema kan??
yelahh sekarangkan musim menghadapi peperiksaan 

firstly,
aku nak cakap kau orang tak payah lah nak 'pulun' stress segala bagai tuu
chill laa beb..
cuba bawak bertendang

tips ni datang dari aku yang selalu aku amalkan....
ianya mujarab kat aku laa..
hahahah
sape nak follow..
jsut do it..
tak de halangan

pertama :

korang kenalah smile

tak kisahlah walau apa jua yang sedang melanda kau orang
sama ada putus ngan pakwe ke..

kedua :

makan..!!
i love eat..
makanlah kau sampai lebam..


aku paling suka makan coklat

"wahh...i nak i nak...encik bopren i nak cokelet"
sambil buat muka mengade-ngade

disini aku nak bagi taw
kalu kau orang tengah TENSION atau STRESS
silalah makan coklat..tak kira jenama apa pOwn asalkan dia COKLAT..!!

sumaph weyhh..!!
da lama aku tak makan coklat DAIM..
perghhh terliur jap

ketiga :

dengarlah lagu 

kau nak dengar lagu rentak apa pOwn..
ikut kau laa..

kalau aku
saat saat genting macam ni aku akan dengar lagu dari my idol
semua lagu adam AF2 dan V.I.P
hehehe

katalah apa sahaja
lagu adam tak sedap??
lagu tah apa apa..
lantak pi laa..
janji bila aku dengar je lagu yang di nyanyikan oleh abang adam
semua energy aku kembali pulih..
hahahahah..

keempat :

jangan FOKUS sangat pada buku..
bermaksud
selain kau baca buku
kau boleh menghadap lappy kan
zaman sekarangkan da canggih
kau belajarlah dari internet

kalau kau "pulun" je
kompom kau akan stress macam ni


ok..

hanya itu sahaj tip yang boleh aku kasi..

kejayaan tidak datang bergolek tapi perlu ada sedikit usaha..




GOODLUCK semua...

bye..!!
wasalam

No comments: