4 September 2011

short form..kau boleh faham ke??

assalamualaikum warroh matullah hi waba ro ka tu reader...

taknak panjang pulakkan salam aku kali ni...BAJET..!!

sebelum aku memulakan hujah2 yang merepek lagi meraban 

aku nak susun sepuluh jari tangan dan sepuluh jari kaki

tanda meminta maaf kepada semua orang..

ini apa yang aku pikir dan tiada kena mengena dengan kau orang semua..

I'M SORRY =,="


(belum start pape dah i'm sorry..pffttt)

isu penyalah gunaan bahasa semakin menjadi-jadi..

okay find..

memang tak salah kalau kau nak guna bahasa SMS tu..

sebab aku pOwn guna jugak short form segala bagai tu..

yelaa..taip benda yang ringkas ni kan dapat menjimatkan ruang dan tidak membazirkan waktu bila korang nak hantar SMS dalam handphone kan..

okay aku paham..kita serupa

tapi..

aku tak suka bila orang hantar mesej benda yang aku tak paham nak baca..

contoh

"wk uat pew tuhh"
aku dah buat muka pelik dan huduh


then 

bila aku tanya balek

 " hape ke benda nye tuhh"

dia balas
"wk xety bce e"


tak ke bangang hape..

kalau ini lah yang di katakan sebagai satu arus permodenan bahasa

aku mengaku aku kolot bodoh dan bangang

tapi..

bagi aku bahasa ini sungguh TAK RELEVAN langsung



bahasa atau mesej ringkas yang bagi aku " ter " lampau ringkas ni dah macam satu trademark pulak..


ok lah adik2, kakak2, abang2, makcik2, pakcik2 dan yang hensem plus comel2 

memang tak salah kalau kau nak taip ringkas-ringkas ni tapi berpada-padalah jangan kau taip meleweh-leweh sampai orang lain tak paham mesej kau

silap hari bulan ada yang kena campak kat lombong..

ok sampai di sini sahaja..

maap kalau ayat kurang di ajar



selamat membaiki tulisan



No comments: