18 December 2011

berakhirnya cuti semester DUA

assalamualaikum W.B.T
rasanya hari ni hari terakhir aku berada di rumah aku..sedih sesangat sebab akan berpisah dengan family..
kesimpulan untukcuti aku sepanjang semester dua ni...simple..!!
aku tak pergi mana mana pown hanya duduk dekat rumah..
MAKAN + TIDO x TENGOK TV = BUANGMASA

mesti kau orang akan cakap "alahai bosannya lepak dekat rumah"
ok..i know ianya membosankan dan memboringkan
tapi sebagai anak terutama anak pertama..aku kenalah paham akan situasi keluarga aku..
ayah aku sebok dengan kerja dya..and jarang sangat ada kat rumah..meant outstation
minggu ni ayah aku sebok sangat dengan urusan kerja dekat klang..
so peluang untuk mengajak ayah aku pergi jenjalan atau holiday adalah tipis..dan fullstop!!
mama ada cakap dekat aku " kakak kali ni takdapat lah pergi penang"
why penang?? sebab selalu setiap hujung tahun kitorang akan pergi ke penang berjumpa dengan bakal menantu..tapiii..hemm tak pelaaa..mengalah!!

ya Allah serious sekarang rasa sedih sangat sebab aku akan berpisah untuk yang berapa lama aku tak taw..
actually semangat aku untuk pergi ke kelantan da pudar..dan kalau korang nak taw tak..sekuat mana aku ni sebenarnya aku seorang gadis yang cengeng..
kenapa??
setiap kali mama,babah and adik2 aku akan hantar aku..setiap kali tu jugak aku akan menangis..
mana tak nya sedih woii sebab nanti tak dapat jumpa dorang..duduk pulak jaoh
kalau negeri sembilan tu aku boleh tahan lagi..ini kelantan woiii
sebenarnya aku ni anak sulung yang manja dan mengada ngada..seriously!!
tak sanggup wey nak berpisah dengan family aku...
nanti pagi pagi tak dapat nak tengok muka dorang, tak dapat salam cium dorang..serious aku akan rindu parents aku..

and thats why sepanjang 3 minggu aku berada dekat rumah ni merupakan saat yang paling aku takkan lepas kan peluang bersantai dekat rumah dengan family aku..sebab nikmat untuk bersama dengan mereka tak lama pownn..jadi aku tak kisah kalau tak dapat bercuti kat mana mana pownn..
jadi kepada korang yang stil duduk dengan ibu bapa tu..hanrgailah setiap masa yang ada ok..

ayah aku ada berpesan " kakak, belajar sungguh sungguh..kita ni orang yang tak berharta sangat..jadi jadikan ilmu sebagai harta utama kalau nak berjaya "
even simple speech but ianya mempunyai maksud yang mendalam..
aku tak taw kali ni aku boleh lakukan atau tak...

so mulai sekarang aku kena belajar kurang kan facebook kalau nak berjaya..insyaAllah

No comments: