10 December 2011

aku dapat tengok gerhana bulan weyy =)

assalamualaikum warga blogger..selamat early pagi..

"eh nisa cendol..apsal kau suka mix bahasa ha bangang??"

ok lupakan..aku TER lampau excited ni..sebab aku da set kan time pukul 10 aku mesti ada kat luar rumah untuk melihat bulan..
ohhh...interesting..!! pengalaman yang takkan aku lupakan..mana taknya first time woiii aku caring gilerr pada astronomi..alahaiii... =__=!!

punye excited sampai aku dah tak peduli pada encik nyamuk and the geng yang sedang goyang kaki menghisap darah aku...siap kau nyamuk..!!!

ok malas nak bebel pepanjang...moh lerr kita tengok hasil setelah aku tangkap beberapa gambar..
tapi sori kalau tak clear sebab aku tak pakai camera canon, NIKON segala bagai tu..aku cuma guna fon camera biasa by VIVAZ...

sebenarnya banyak lagi nap upload tapi kau orang tengok lah dekat fb aku ok...

korang pernah tak tengok telor tegak??
haippp..dont think negative ha..i meant telor ayam lol..!!
pernah tak???

mama aku punya idea laa ni..dya cakap kebiasaan kalau berlaku gerhana maka semua benda yang ada kat muka bumi ni akan tegak..selalunya cecair laa...

kalau kau ada kat tepi pantai kau mesti dapat melihat air pasang..
so contoh terdekat aku adalah telur ayam..heheh

tak percaya ke???
sama lah macam aku..aku pada mulanya tak percaya gak apa yang mama aku cakap..
so memalam buta kitorang dua beranak wat experimen kat dapo...

hasilnya..




so sebelum aku terlupa aku say THANK YOU A LOT dekat si mamai sebab sudi melayan kerenah aku tanya itu dan ini..hahahha.....
siapa tu mamai???
adalahhhhh......

ok bye!!



No comments: