27 July 2011

hina sangat ke kerja ni??

assalamualaikum kepada semua pelawat blogger cik A.N.I.S.A
saya bukan minah yg fanatik giler kat bunga ok..

oklaaa..hari ni aku nak story about
Hina sangat ke kerja tu
(saje gedik nak besar kan tajuk ni)
mesti kau orang tertanya-tanya??????
kerja apa??
adakah kerja yang seperti CIKARO , GIGOLO and something blablabla..
eh HELLOOOOOOO..
its not the hina job but the crazy job ok..
ok stop...!!
kalau kau orang perasan  kan.kan.kan...kat Malaysia ni memang banyak gilerr job..tapi banyak jugak yang jadi penganggur..ohh ok...aq xnk  cakap pasal penganggur..
ok sebelum tuhh..aku nak tanya lah mesti mak,mama,umi,bapak,babah,ayah kau.kau.kau 
pernah guna ayat ni
" kakak,cuba kau tengok kat luar sana, macam tu la kau akan kerja even kau tak belajar bersungguh-sungguh..kau nak jadi ke macam tu nanti "
and si anak pown menggeleng-gelengkan kepalanya..
of course la taknak...
Ewwwwwww..
but...
kau pernah terfikir tak macam mana orang yang kau kata kerja hina tu fikir..
macam orang kerja kutip sampah,potong rumput,sapu sampah tepi jalan...
kau taw tak macam mana kehidupan mereka..
susah ke tak..??
mereka cukup keperluan hidup ke tak??
ehh..aku pownn bukan lah nak tunjuk yang aku ni bagOs sangat memikirkan pasal orang yang kerja seperti itu..tapi aku nak wish THANK YOU A LOT kt mereka yang sanggup melakukan kerja yang agak kotor but still 'HALAL'....
yess..thats right HALAL..
itulah point yang patut kau orang pikir..
kau orang pown patot wish thank you kat mereka kerana sanggup melakukan kerja seperti itu even mereka terpaksa kerana nak hidup..
kalau tak de orang2 seperti mereka..

kompom samaph2 kat luar umah kau semakin banyak dan maybe kau pown akan rasa geli untuk keluar rumah..sebab melihat banyak ulat sampah..
eeewwwwwwwwwwwww....
*ini bukan statement yang menjijikkan but statement yang betul
kau orang jugak patu say thank you kat orang2 yang sanggup menahan panas dan menebalkan muka mereka semata-mata untuk membersihkan jalan
kau rasa mereka ni nak sangat ke buat kerja macam ni.....
so..
apa yang kau akan dapat bila baca ni...
aku nak kau jangan lah memandang hina pada mereka yang melakukan kerja seperti ni..kerana mereka juga mempunyai tanggungjawab lain yang perlu mereka lakukan...bukan semua orang akan dapat menikmati kehidupan yang sempurna seperti kau orang rasa sekarang ni..
ok lahh..itu cuma apa yang aku pikir..and sometimes aku pown macam kau orang akan mengatakan "eewwwwwerrkkkk"
bila tengok mereka ni buat kerja macam tuh...
tapi tak adalah sampai menghina mereka..
kerja mereka halal what..
dan kalau kau taknak jadi macam mereka, 
berusaha lah dari sekarang..
parents kau hantar kau belajar sanggup mengeluarkan beribu-riban hanya untuk melihat kau berjaya dan senang pada masa akan datang...
pesanan ni bukan aku tujukan pada kau orang aje..but untuk aku jugak..
semoga kita sama2 saling ingat-mengingati..
aicewahhhh..


p/s : hope aku tak jadi seperti mereka=)