27 January 2013

28/01/2013


 assalamualaikum people



hari tu kawan den ado nanyo, "nisa dah pergi buat umrah ke cuti praktikal hari tu??" den buwek la muko  blurrr...pastu den jawab lah "tak lah..pergi buat haji" kawan den nanyo layi  "eh boleh ke umur macam kita ni buat haji" dia blurr..den bab2 nak membongak (tipu dalam bahasa nogowi semilan) memang pandai.."boleh lahh..." den jawablah macam tu. Dalam hati den "apo laa bingai bona"
so conclusion (aiiseymennn..ado pulak kesimpulan kan) salah ke nak berubah ke arah kebaikan..?
sedarkah anda akan dunia yang semakin tua? den xsempurna mano pownn..hanya pakai pakaian labuh yang di minta dalam islam..(walaupun baju den xlabuh mana pown..seluar masih ketat tahap maxima)
tapi den suko bona ayat ni *menutup itu kan indahtapi xsemestinya den tutup aurat, den dah sempurna. TIDAK TIDAK ! jujur den koba kek ekau..den ado gak kadang kadang TER tinggal solatnya
serius ! bukan nak bangga tinggal solat ke hape..tapi macam den koba lah kan, den masih tak sempurna dan den cubo untuk sempurnakannya..agak susah sebenanrnya kalau nak berubah 100% (boleh kena renjatan elektrik taw tak)...den masih layi belajar macam mano nak jadi seperti mereka yang selalu pergi ke masjid, yang memakai pakaian yang dituntut dalam islam...banyak persiapan yang perlu den siapkan..
dan tadi maso den ngah selongkar pesbuk den jumpo la bondo ni ha


" ya Allah berikan aku ketenangan dalam menerima perkara buruk, keberanian untuk mengubahnya, dan kebijaksanaan untuk melakukannya..agar aku kembali ke jalan yang di redhai oleh Mu ya Allah"


just sharing =)


ok bye