28 August 2011

dah merdeka ke kita??

assalamualaikum W.B.T...

kalau anda rasa anda masih islam silalah jawab salam saya ini...

hehehe..

tak susahlah derr kau nak jawab salam...betOl tak??

wahh..persiapan raya semua dah lengkap ke???

aku??

kau tak perlu nak tanya..kan aku dah buat entry pasal raya hari tu..

tak baca ke???

ok2..kita ni tak habis-habis cerita pasal hari raya...

persiapan raya lahh...

nak raya kat manalahh

duit raya lahh...

nak masak apa untuk raya lah

and bla.bla.bla...

bingit telinga aku ni..pfftttt =,="

macam mana pulak dengan persiapan korang untuk sambut hari kemerdekaan??

lengkap dah ke???

hehehe..soalan cepucemas...

mesti tak de sorang pown yang terpikir kan pasal ni..

yelahh mentang-mentanglah raya dengan hari kemerdekaan kita sama dekat je tarikhnya..

korang tak amek pot laa kann kalau bab merdeka ni...

tapi...

korang pernah tertanya-tanya atau terpikir-pikir tak..

negara kita ni sebenarnya dah merdeka ke belom??


mestilah dah merdeka kan..kalau tak apa guna tanggal 31OGOS...

tapi...apa yang kau orang paham " apa yang dimaksudkan dengan KEMERDEKAAN "

ha sila lah jawab...

aku ada gak tertanya-tanya apa itu merdeka

(yeerrrr..aku masih tak taw apa itu merdeka even aku dah khatam baca buku sejarah)

ada sesetengah orang menganggap merdeka itu adalah cuti..

ha cutii???


aku pown suka gak bila dapat cuti..ohh..indahnya dunia masa tu...

ada jugak yang menganggap merdeka hanya sekadar nyanyian

alahh...singing the patriotisme song


dan ada jugak yang menganggap bahawa merdeka itu seperti ini


gilerr bestt time ni..ringan sikit beban otak aku..hehehe

ok..itu untuk kanak-kanak dan remaja seperti aku bila berfikir..

maklumlahh..cuti kannn..ada ke sesapa yang tak suka bila dapat cuti??

tak de kann..

so bagi golongan mak-mak dan bapak-bapak pulakk

maksud merdeka yang mereka tahu adalah




memang pantang nampak perkataan " SALE "
owhhh..standard laa..pompuan kannn

ada jugak yang tidak melepaskan peluang dengan membawa ahli keluarga pergi holiday


tapi...

pernah tak korang terpikir dan ingin tahu apa itu maksud kemerdekaan yang sebenarnya??

nak tahu??

taknak tahu??

APAAA??

baca buku sejarah??


hemmm..hape pownnn tak bolehh

kalau kau baca samapai lebam pown buku sejarah tu

tapi STILL tak paham

takde gunanya BOOOduss

kalau dalam diri kau masih tak tahu

APA ITU MERDEKA

aku pown bukan pakar sangat dalam bab2 sejarah ni..

nanti bila ada masa aku akan search maksud kemerdekaan yang sebenarnya

dan share di ruangan blogger

bila??

as soon as possible

insyaALLAH..

kalau di panjangkan umur..

aku pown dah mengantuk..

jari ni pown dah letih...

dok menaip je dari tadi...

time to rehat..

maaf kalau entry agak terbantut dan tah apa-apa..

dan kepada para blogger yang baca ni..sila lah tolong aku mencari maksud
 " kemerdekaan "  yang sebenar..

terima kasih  XD


No comments: