9 May 2013

jyeahh !!

assalamualaikum people

ALHAMDULILLAH....baru je lepas telefon adik aku yang ada dekat perlis...hemm...suara dia dah ok..no drama air mata..aku taw aku bukanlah seorang penasihat yang bagus dan kakak yang solehah sangat..tapi aku tetap akan menjalankan kewajipan aku sebagai seorang kakak yang telah di amanahkan oleh Allah yang menyuruh aku untuk menjaga adik adik dan keluarga..sebab aku kan anak sulung..jadi akulah lelaki akulah perempuan..aku lah abang aku lah kakak..i must protect my family....!!
so bila adik aku telefon (walaupun sebenarnya kitorang selalu bercakaran bila berjumpa..tapi biasalah, adik beradikkan), so bila dia telefon aku dan dengar suara dia macam sedih semacam, aku mestilah risau (tapi tak tunjuk dulu..EGO ok)..then menjadi pendengar setia...bila muncul klimaks, dia menangis (guwa sentap !!), so aku as a kakak....aku hanya mampu menjadi penasihat, pesan itu pesan ini..kuatkan semangat dia..jangan bagi dia putus asa....and now alhamdulillah, even result dia biasa biasa...aku happy ok...eh biarlah adik aku bingai slow loading pown..janji dia usaha...aku tak kisah pown..sebab aku pown sama taraf je dengan adik aku..tak lah sebijak orang lain..tapi masih mampu berpuas hati dengan pencapaian sendiri...korang, xsalah bila diri sendiri loading..aku mengaku, aku manusia paling loading dan boleh dikategorikan sebagai student yang lemah dan low..tapi setiap orang ada kelebihan masing masingkan...apa kelebihan aku?? rasanya tak perlu show off....dan aku taw korang pown ada kelebihan amsing masing jugak..sama seperti adik aku...
adik dont give up and go fight !! u should continue and dont look back..!! (macam kelakar je kalau adik baca)

No comments: