21 May 2013

21/05/2013



sedang sibuk mengajar sang adik dalam pelajaran TAUHID (yes i'm not superb in ilmu agama, i know it)..at least i'll try..kemudian otak dan minda berterbangan entah kemana..ia mengingatkan aku tentang rukun iman dan rukun islam..jujur, aku hampir lupa akan semua itu..eh cop2..bukan lupa akan step2 rukun iman 6 perkara dan step2 rukun islam 5perkara..tapi aku hampir lupa akan makna makna yang terkandung didalamnya..contohnya perkara kepada qadar dan qada'...now, bila buka buku (buku sekolah agama darjah satu je pown)..tetiba aku aku teringat 

Ilmu itu Cahaya . Cahaya itu menerangkan hati . Carilah cahaya itu . Supaya hati kita terang . Supaya kita nampak petunjuk-petunjuk Allah :)

i'm try my best to change from negative to positive...so aku rasa aku kena belajar dari yang asas dahulu untuk mengenali agama sendiri..ya Allah malunya pada diri sendiri yang makin alpa..alpa akan dunia ciptaan padahal akhirat yang kekal abadi..

"so adik, may I borrow ur text book?"

No comments: