15 October 2012

AKHIRNYA hajat dimakbulkan =)


15/10/2012

hari ni merupakan hari yang sejarah buat aku...
wahhhhh...guwa hepi..hepi sesangat 
kerana hajat guwa nak menjejakkan kaki ke masjid sultan salehuddin tercapai
*lompat bintang kejap*
di sebabkan hari ni guwa cuti
jadi guwa dengan senang hati dan bangga dirinya 
menanti dengan penuh sabar untuk pergi malam ini
dalam hati tak terniat pown nak bawak 'beliau' sekali
tapi bila pikirkan balik
"guwa dah lah tak nampak sangat waktu malam...tambahan pula, guwa tak biasa denagn kawasan tersebut"
ok..di sebabkan ginjal kanan guwa dan juga ginjal kiri guwa sudah bersetuju
maka dengan itu,
bersaksikan handphone serta telinga, 
guwa dail nombor beliau
tut tut tut...
*muka bengang sebab 'perempuan' operator angkat*
"cisss kredit limited guwa kena potong"
tapi xmengapa, kerana kemudian beliau telefon balek..
"padan muka kedit kau pulakk"
ok2...hentikan cerita yang menagarut..
pendek2 kan cerita,
guwa bergerak dari rumah selepas maghrib 
"ya Allah Subhanallah"
*sambil buat muka teruja dalam kereta kemudian  mata memandang kubah biru*

owhh
sebelum guwa tercotcetcotcet lebih panjang
guwa nak say a lot of love thank you kepada people2 yang sudi join hasrat guwa ni
"to LOVE friend norizah, to TAF miza dan to GGSP akmal
terima kasih kerana sudi mengikut dan membawa guwa kesini..hanya Allah yang boleh membalas jasa baik anda anda sekalian"
sangat terharu dan sangat teruja...
kawasan kat dalam tu sangat cantik
subhanallah...
siapalah arkitek yang menciptakan masjid seindah ini?
betul lah kata kakak sedara aku
"sembahyang kat dalam masjid akan perolehi ketenangan"
kalau korang nak taw, aku lah hamba Allah yang paling liat dan paling malas nak pergi ke masjid
kalau kat poli dulu, selalu duduk dalam bilik je
alasan paling kukuh jauh dari blok asrama dan assignment
astaghfirullah hal azimm
lepas tu kalau kena paksa pergi masjid kat dalam asrama, 
aku akan tidur ketika sang penceramah potpetpotpet kat depan...
lepas tu...waktu bulan ramdhan kat rumah pulak,
aku lebih suka pergi main mercun dengan budak lelaki
daripada join solat terawih kat surau..
*sangat terukkan aku?*
tak payah cakap sebab aku taw..
"ya Allah KAU ampunkanlah dosa dosa yang telah aku lakukan dan selalu mengabaikan tanggungjawabku sebagai umatMu...semoga selepas ini aku lebih kerap mendekatkan diri dengan Mu..aminn"
eh...kejappp..ada lagi
korang nak taw tak apa yang aku pikir dekat dalam masjid tadi ketika sang penceramah
memberi sedikit tazkirah tadi
nak taw nak taw??
aku berbisik dekat izah
"weyhhh..nanti kau kawen buatlah pelamin macam tempat orang kasi khutbah tu"
*sambil jari menunjuk kawasan mimbar*
source by dato' google

unik kan kalau pelamin macam ni?
*dalam kepala otak dah pikir perkara yang mengarut hikhik ^^*
kalau dah pelamin setinggi mimbar
macam mana orang nak main renjis renjis kan
jawapan aku mudah saje
kan ada pistol air

ha....kenapa xguna aja benda tu..
xpayah lah nak renjis bunga rampai segala bagai tu
nak lagi advance guna aje rocket mainan
hihihi...

ok laa gurau je...
HENTIKAN KARUTAN ANDA CIK ANISA..!

ok pendekkan lagi
selepas balek dari masjid,
kami pergi ke seksyen 17 untuk beli tiket bas
dan kemudian pergi ke seksyen 20 untuk mengisi perut

harap selepas ini, dapat pergi lagi dan pergi lagi

*hasil usaha guwa meng'edit'..cantek tak*


TAMAT...