11 April 2012

salah ke maggie

assalamualaikum people

alhamdulillah akhirnya aku selamat sampai dekat selangor..walaupun sebenarnya aku hampir terlajak destinasi akibat tidur yang mengasyikkan..puihh ! boleh pulak tak sedar da sampai greenwood.. =,=' pfftt
hari ni macam macam yang telah melanda..aku sampai rumah terus tido ke tengah hari..kak eja datang rumah, adek aku menangis sebab aku tak kasi dia main game, dan paling best aku MASAK..!!
wahai penduduk bumi sekalian, aku dah mula menjinakkan diri dalam bidang masakan..*bangga tahap impak maksima yauww =)

kisahnya bermula apabila aku ingin menuju ke bilik air dan tetiba terserempak dengan isteri ayah aku iaitu perempuan yang melahirkan aku atau word yang paling senang ialah MAMA aku

mama : kakak da pandai masak apa je dekat sana?
aku : macam macam, kari, tomyam tapi semua megi la (pastu aku gelak HAHAHA)
mama : malanglah sape yang kawen dengan kau nanti.
aku : apa pulak malang? ok apa..ary2 masak nanti, ari isnin kari, selasa tomyam, rabu ayam, khamis asam laksa, blablablapotpetpotpet....
mama : ha menjawab2...
aku : alaaa..nantilah masak. belum SAMPAI SERU....lagi pown kalau sape nak kawen dengan kakak nanti laki tu KENA PANDAI MASAK...hehhehe
mama : pfftt =="
aku : hehhehe
(memang da tak dapat nak di selamatkan)
eh salah ke masak megi...???sedap hape..
tu lahh makanan paling PEMOS di alam semesta ni tambah tambah student yang duduk dekat hostel...




dan apabila malam menjelma ketika mama aku tiada, aku dengan sembunyi sembunyi nya masuk dekat dapur dan BERTUKAR menjadi master chef..shit ! masak bubur aje kowt..
and for your information ini adalah pertama kali aku masak bubur.BANGGA dengan diri sendiri (=
jadi tambahan menu lepas kawen : bagi laki makan bubur ari ari...cukup bulan aku dapat partnership a.k.a bermadoooo...OH TIDAKKkkkkk !!
lepas tu aku bangga kuasa dua sebab mama makan bubur yang aku masak siap tambah lagi..ehehe sedap laa tu...mama you must proud of me..at least i try to learn...life is meaningless without food because i love food every second


ok cukup mengarut jahanam..ko nak final pergi study !

p/s : thanks kat adek aku sebab bagi bantal bintang bintang yang comel... ke ai maaa... loveyoualot

No comments: