23 February 2015

terima kasih



saat aku merasakan aku keseorangan semalam, aku berdoa..aku mengharapkan Allah mendengar luahan aku walaupun aku taw aku banyak melakukan dosa dosa besar dan selalu mengabaikan suruhanNya dalam tak sedar..aku berdoa sampai entah bila aku tido, fikiran malam tadi sangat sangat serabut..aku tiada tempat mengadu nasib...mama mahupun adik adik lain mempunyai masalh mereka sendiri.. baru nak menghirup udara, tanpa memikirkan masalah yang tiada jawapan, adik aku, menceritakan masalahnya..dia ingin berhenti kerja...atau mungkin bakal diberhentikan kerana faktor faktor tertentu..biasalah kerja under swasta tambahan kemungkinan negara bakal dilanda kegawatan, dan mungkin syarikat adik aku nak kurangkan pekerja. mungkin....ya Allah semoga kau jauhkan semua benda ini..nak atau tak nak, aku tak kan berhenti kerja..ya i cant..!! aku xsampai hati melihat ayah aku membanting tulang mencari rezeki, sebab aku dah bertekad nak membantu family sejak aku keluar dari politeknik.

aku dapat panggilan dari kawan se teknik mengatakan orang bawah aku, nak join mobile. macam mana aku nak ceritakan kat sini aku tak pandaii..tapi aku bersyukur, aku tak keseorangan sebab kawan aku ini sentiasa bagi aku semangat..aku terasa seperti dapat kaki baru, setelah beberapa jam aku jatuh terduduk memikirkan nasib..thanks sentiasa bagi semangat. dan terima kasih kepada si memok..Allah, rasa bersalah sangat kerana menyusahkan dia.. maaf awak...maaf melibatkan awak dalam masalah kita, tapi kita tiada tempat lagi nak minta tolong, bukan mengambil kesempatan...
terima kasih, disaat kita jatuh, awak sentiasa ada dengan kita...terima kasih..

yaAllah jadikan aku insan yang selalu bersyukur..semoga apa yang terjadi, akan membuatkan aku semakin dekat denganMu Allah..Allah murahkan rezeki ku orang tuaku dan orang2 yang banyak membantuku...macam mana aku nak balas jasa dia?? berikan aku jalan dan peluang...

TQ reading (>,^)v,

No comments: